از معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای نیشابور تجلیل شد
از معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای نیشابور تجلیل شد
خاتون شرق - یکشنبه گذشته به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم آئین تجلیل از معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای شهرستان نیشابور در فرهنگسرای سیمرغ برگزار شد.

یکشنبه گذشته به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم آئین تجلیل از معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای شهرستان نیشابور در فرهنگسرای سیمرغ برگزار شد.


سیدمهدی قاضی معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نیشابور در این مراسم گفت: روز معلم و هر آنچه برای تکریم مقام معلم انجام می‌شود فرصت مغتنمی برای آحاد مردم است تا با عظمت استاد شهید مرتضی مطهری و همچنین معلمانی که پدران و مادران علمی فرزندانشان هستند، بیشتر آشنا شوند.


وی اظهار کرد: توجه و احترام به معلم در آموزه‌های دینی ما است و سخن پیامبر که فرمودند «من معلم مبعوث شدم» باید همیشه چراغی فراروی تمام برنامه‌های ما باشد و به یاد داشته باشیم که معلمی شغل انبیاست.
قاضی گفت: یکی از معیارهای سنجش جامعه نوع برخورد مردم با معلمان و تکریم از معلمان است زیرا احترام به معلم، احترام به معنویت، علم، دانش و بصیرت جامعه است.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تمام دستگاه‌ها موظف‌اند در خدمت آموزش و پرورش و معلمان باشند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین درخواست‌های ما از متولیان مساجد، کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج، توجه به ایجاد پیوند بین مدرسه و مسجد است تا فعالیت‌هایی مانند اذان‌های گروهی در نماز جمعه، بیشتر انجام شود.


وی گفت: نیشابور، شهری است که صبحش دلنشین است، خاکش زرخیز است، سنگش قیمتی است و دارای استعدادهای ناب است و دانش‌آموزان نیشابوری عظمت نیشابور را به اثبات رسانده‌اند.
وی با تقدیر از زحمات معلمان گفت: امروزه شرایط آموزشی و تربیتی با گذشته تفاوت دارد و پیچیدگی‌های خاصی را دارا است و تربیت در جهان امروز فقط در محور مدرسه، خانواده و جامعه نمی‌چرخد و باید با همه این‌ها قوی‌ و محکم باشیم.
مهدی دونده معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در این مراسم گفت: همه چهار هزار و ۵۰۰ معلم شهرستان نیشابور نمونه هستند و از همه این عزیزان که خالصانه تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند تقدیر می‌کنم و با وجود همه مشکلات ماموریت معلمان زیر سوال نمی‌رود و ما قدردان زحمات شما هستیم.


وی با گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: معلمان نیشابور نمونه هستند همانطور که نیشابور به عنوان شهر علم و ادب نمونه است و در مسیر تکامل انسان حضور معلمی دلسوز شرط لازم است و بهترین مسیر آموزش الگو و سیره ائمه اطهار است.
وی گفت: مدرسه محل تربیت انسان‌های سالم است و باید بین دوره‌های دبستان تا دانشگاه هم‌افزایی به‌وجود بیاید.