اورژانس حیوانات در نیشابور راه اندازی می شود
اورژانس حیوانات در نیشابور راه اندازی می شود
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری نیشابور در گفت و گو با خاتون شرق گفت: به زودی مراحل ایجاد اورژانس حیوانات در نیشابور به عنوان یک اقدام ارزشمند در راستای حمایت از حقوق حیوانات و حفظ محیط زیست در نیشابور به عنوان یکی از معدود شهرهای کشور به پایان خواهد رسید.

مهدی آریان فر افزود: هم اکنون در مرکز نگهداری از حیوانات شهرداری که با کمک تشکل های علاقه مند به محیط زیست و حیوانات احداث شده ۱۲۰ قلاده سگ نگه داری می شود. وی بیان کرد: سگ های بدون صاحب در این مرکز در صورت بیماری و جراحت درمان شده، مراحل اقیم سازی بر روی آن ها انجام می شود و پس از پلاک‌کوبی و بهبود رها سازی می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: برای راه اندازی فاز اول این مرکز تا کنون ۵۰۰ میلیون ریال از طرف سازمان مدیریت پسماند هزینه شده است.

آریان فر ادامه داد: نیشابور از معدود شهرهایی است که سگ های ولگرد در آن کشتار نمی‌شوند، بلکه پس از جمع آوری و شست و شو، واکسینه و عقیم سازی شده و پس از پلاک کوبی رها سازی یا تحویل متقاضی نگهداری می شوند.

وی با اشاره به راه اندازی اورژانس حیوانات در آینده ای نزدیک در نیشابور گفت: با اجرای این طرح مردم می توانند در هر نقطه از نیشابور که حیوان مریض و آسیب دیده ای را دیدند به این مرکز اطلاع دهند و کارشناسان با حضور در محل نسبت به جمع آوری و مداوای آن حیوان اقدام می کنند.

  • منبع خبر : خاتون شرق