برگزاری مسابقه نقاشی وعکاسی (روز ملی هوای پاک)
برگزاری مسابقه نقاشی وعکاسی (روز ملی هوای پاک)
رئیس اداره حفاظت محيط زيست نيشابورگفت: همزمان با روز جهاني تنوع زيستي( اول خرداد ماه ) از دانش آموزان منتخب مسابقه نقاشي، کاریکاتور و عكاسي ويژه روز ملي هواي پاك تجليل خواهد شد.

محمد مهدی نوربخش افزود: هر ساله به مناسبت روز ملی هوای پاک و به منظور گسترش فرهنگ و جلب مشارکت دانش آموزان در امر خطیر حفاظت محیط زیست در سطح مدارس و آموزشگاه های سطح شهرستان نیشابور با مشارکت اداره حفاظت محیط زیست،  واحد سلامت و پیشگیری از آسیب های اداره آموزش و پرورش شهرستان نیشابور و مجتمع فولاد خراسان برگزار می گردد.

وی بیان کرد: این مسابقه جهت تشویق دانش آموزان به خلاقیت و نوآوری در خلق آثار هنری با مفاهیم زیست محیطی بویژه در زمینه بحران کمبود منابع آب و آلودگی هوا می باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابورتصریح کرد: در دی ماه سال گذشته نیز با ارسال فراخوان این مسابقه از طریق ارسال بخشنامه اداره آموزش و پرورش شهرستان نیشابور به کلیه آموزشگاه های این شهرستان بیش از ۵۶۰ دانش آموز در مقطع چهارم تا ششم ابتدایی و متوسطه اول در بخش نقاشی مداد رنگی و مداد شمعی و ۶ دانش آموز نیز در مقطع متوسطه دوم با ارسال عکس در این مسابقه شرکت کردند.

وی در پایان گفت: داوری آثار توسط کارشناسان هنری وکارشناسان سلامت و پیشگیری اداره آموزش و پرورش نیشابور، کارشناس آموزش و ترویج محیط زیست اداره حفاظت محیط زیست نیشابور و نماینده ناظر مجتمع فولاد خراسان صورت گرفت و از  26 اثر در بخش نقاشی با مداد رنگی و مداد شمعی وچهار اثر در بخش عکس تقدیر گردید. ‌

  • منبع خبر : خاتون شرق