ستاد ساماندهی امور شهری تشکیل شد
ستاد ساماندهی امور شهری تشکیل شد
جمعه گذشته با هدف رفع موانع پیش رو برای توسعه‌ نیشابور در بخش‌های مختلف، شورای عالی ساماندهی امور شهری با حضور نمایندگان مجلس، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و فرمانده تیپ 21 امام رضا(ع) در سالن اجتماعات دبیرستان خیام تشکیل شد.

در نخستین جلسه این ستاد مهندس محمدحسن زرندی رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به محدودیت های غیرموجه میراث فرهنگی در توسعه شهری گفت: ضروری است تا با بازنگری جدی نسبت به قوانین میراث فرهنگی و برداشت‌های صورت گرفته نسبت به آن، شرایط مناسبی برای توسعه و بازآفرینی شهری در مناطق مختلف از جمله منطقه گردشگری فراهم شود.
مجتبی باری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیشابور نیز در بخشی از این جلسه خواستار اختصاص سهمیه قیر مناسب و بهره‌گیری از بودجه‌های دولتی برای اجرای طرح‌های بازآفرینی در مناطق حاشیه‌ای شهر شد.
مهندس احمد همت‌آبادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر نیز در ادامه این جلسه خواستار پیگیری نمایندگان برای اجرای قوانین مرتبط با حفظ و توسعه محیط‌زیست و هم‌افزایی به منظور اجری پروژه‌های کلان‌شهری از جمله تصفیه‌خانه فاضلاب و پیش‌بینی مکان مناسب برای زباله گاه نیشابور شد.
علی‌اکبر شکیبا رئیس کمیسیون بازآفرینی شهری نیشابور خواستار برنامه‌ریزی جدی برای توسعه متوازن و پایدار شهر نیشابور شد و گفت: چاره‌جویی جدی برای رفع برخی نابسامانی‌های از جمله راه‌اندازی اردوگاه به منظور ساماندهی متکدیان و معتادان از جمله موارد ضروری و با اهمیت برای شهر است.
رضا مهرداد، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر با اشاره به انتقادات مطرح شده در خصوص بافت میراث فرهنگی شهر نیشابور و گسترده بودن آن در حوزه مرکزی شهر اظهار داشت: وجود بافت میراثی و تاریخی جزو لاینفک شهرهای کهن ازجمله نیشابور است و ما باید با بهره‌گیری درست از تجربه شهرهای موفقی مثل یزد و کاشان، به شکلی اصولی و هدفمند نسبت به بهره‌برداری درست از آن اقدام کنیم.
محمدکاظم صادقی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه پارلمان شهری نیشابور نیز در بخشی از این جلسه به ضرورت تصویب طرح تفصیلی شهر نیشابور اشاره کرد و گفت: ضروری است تا طرح تفصیلی جدید بر اساس مقتضیات شهر نیشابور و متناسب با تغییر کاربری‌هایی که طی این مدت صورت گرفته است به تصویب برسد.
حاج احمد همت‌آبادی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر به رفع موانع اداری برای بازگشایی و امتداد بلوارهایی که با موانع اجرایی و اداری مواجه است، اشاره کرد و در مورد تصمیمات این جلسه اظهار داشت: در این جلسه قرار شد تا با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی طی هفته‌های آینده در نیشابور، مقدمات تصویب طرح تفصیلی با در نظر گرفتن اولویت‌های توسعه‌ای شهر فراهم شود.
همت‌آبادی خاطرنشان ساخت: همچنین در این جلسه با نظر اعضای ستاد مقرر شد تا ذیل نظر اعضای شورای عالی ساماندهی امور شهری، شورای اجرایی با حضور نمایندگان اعضای این ستاد تشکیل شود تا از طریق برگزاری جلسات به صورت هفتگی، در پایان هر ماه روند پیگیری‌های صورت گرفته در مورد مسائل مختلف به اعضای ستاد گزارش داده شده و تصمیم‌گیری لازم پیرامون آن صورت بگیرد.