سرهنگ جواد حقدادی افزود: طی یک سال گذشته میزان تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در حوزه درون شهری نیشابور به ترتیب ۱۶درصد، ۲۷ و ۵۷درصد کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: فروردین ماه امسال مقداری این آمار افزایش یافت و از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد تصادفات فوتی ۳۰درصد کاهش یافت و پارسال و سال پیش از آن ۲ سال پیاپی شاهد کاهش در حوزههای سه گانه تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: میانگین سنی قربانیان حوادث رانندگی در گروه سنی ۵۵ سال به بالا ۶۰درصد و ۷۰ سال به بالا ۴۰درصد بوده و ۶۰درصد قربانیان این حوزه را عابرین پیاده تشکیل میدهند و پس از شیوع کرونا بیش از ۲۰هزار دستگاه خودرو در طرح محدودیت تردد اعمال قانون شدهاند.
وی بیان کرد: طی این مدت تعداد ۷هزار و ۳۷جلد گواهینامه جدید صادر شده و از پارسال طرح نوبت دهی اینترنتی برای پلاکگذاری ماشین در نیشابور اجرایی شده و طی این مدت تعداد سه هزار و ۲۵۳ دستگاه خودرو در نیشابور پلاک گذاری شده و در حال حاضر ۱۸۰ هزار پلاک خودرو و حدود ۲۵۰ هزار پلاک موتورسیکلت در نیشابور وجود دارد.
وی عنوان کرد: با اجرای طرح ترخیص موتورسیکلتهای رسوبی در نیشابور بیش از ۵۰درصد موتورسیکلتهای موجود در پارکینگ خودروهای متخلف ترخیص شدهاند البته این طرح برای افرادی است که مدتهای زیادی در پارکینگ متوقف شدهاند و با استفاده از این طرح در بخش تخفیفات پارکینگ با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از ۳۰ تا ۵۰درصد تخفیف برخوردار میشوند.
وی با اشاره به اینکه آن دسته از جرایم راهنمایی و رانندگی که ۲برابر شده تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ برای تسویه مهلت دارند تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ دوربین کنترل سرعت و ۲۵ دوربین نظارتی در شهرهای نیشابور موجود است و به زودی سه دوربین کنترل ترافیکی دیگر نیز اضافه میگردد.
وی گفت: در اجرای طرح جلوگیری تخلفات شبانه که موجب سلب امنیت و آرامش عمومی و ایجاد آلودگی صوتی برای شهروندان میشود تاکنون ۶۴دستگاه خودرو سواری توقیف شده و با ماشینهای متخلف در صورت تکرار این موارد برخوردهای جدیتری انجام میشود و در این طرح نظارتها به صورت نامحسوس و ثبت سیستمی است.
وی ادامه داد: اصلاح نقاط حادثه خیز و برخورد با تخلفات با اولویت هوشمند سازی و افزایش چتر نظارت الکترونیکی به طور جدی در دستور کار راهنمایی و رانندگی نیشابور قرار دارد.
وی اظهار داشت: برای حل معضل ترافیک نیشابور باید بزرگراه درون شهری پیشبینی شود و طرح جامع ترافیک شهر نیشابور هم در حال تدوین است و نیشابور تنها شهر غیر مرکز استان است که دارای این طرح بوده و در اینچارچوب بازگشایی بلوار ملاصدرا و احداث میدان میوه و ترهبار برای انتقال میدان قدیمی در دستور کار قرار دارد و طرح پلیس دوچرخهسوار هم در منطقه گردشگری نیشابور پس از شیوع کرونا متوقف شده است.
هوشمندسازی تقاطعهای نیشابور ۱۸هزار لیتر مصرف خودروها را کاهش داد
برچسب ها
به بهانه سالگرد فاجعه متروپل
زلزله فساد سیستماتیک
معاون برنامهریزی و توسعه فرمانداری نیشابور:
پرداختهای فولاد خراسان با عنوان مسوولیت اجتماعی فقط در حوزه «آموزش» است
زلزله فساد سیستماتیک
خاتون شرق- سه سال از فاجعه دلخراش فروریختن ساختمان متروپل در آبادان میگذرد؛ فاجعهای که نهتنها آبادان، که وجدان عمومی کشور را به لرزه درآورد. در آن حادثه تلخ، دهها تن از هموطنانمان جان خود را از دست دادند؛ جانهایی که اگر اندکی مسئولیتپذیری و نظارت مؤثر وجود داشت، امروز شاید در کنار خانوادههایشان بودند. متروپل فرو نریخت، بلکه قربانی بیقانونی، فساد، چشمپوشی نهادهای نظارتی و سودجویی برخی پیمانکاران شد. متروپل، تنها یک ساختمان نبود؛ نمادی بود از یک زنجیره معیوب که از طراحی ناصحیح، اجراهای غیراستاندارد و نظارتهای فرمالیته آغاز میشود و به فاجعه انسانی ختم میشود.
پرداختهای فولاد خراسان با عنوان مسوولیت اجتماعی فقط در حوزه «آموزش» است
خاتون شرق- معاون برنامهریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: کمک های پرداختی از سوی شرکت فولاد خراسان در قالب مسوولیت های اجتماعی به بخش های مختلف این شهرستان، بر اساس ابلاغیه های کشوری و استانی صرفا در حوزه «آموزش» خواهد بود.
نوجوان ۱۶ ساله در سد «ینگجه» نیشابور غرق شد
خاتون شرق- رییس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: یک نوجوان ۱۶ ساله که روز پنجشنبه برای شنا به داخل سد «ینگجه» رفته بود به علت عدم آشنایی با فنون شنا و ناتوانی در خارج شدن از سد جان خود را از دست داد.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.