واکسیناسیون بیش از۴۰۰۰ قلاده سگ بر علیه هاری در نیشابور
واکسیناسیون بیش از۴۰۰۰ قلاده سگ بر علیه هاری در نیشابور
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور از ابتدای سال جاری بیش از 4 هزار قلاده سگ بر علیه بیماری هاری در این شهرستان واکسینه شده اند.

دکتر علی سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور همزمان با هفته بیماریهای مشترک بین انسان و دام گفت : از ابتدای سال جاری تعداد ۳۴۶۳ قلاده سگ صاحبدار گله , نگهبان و خانگی و تعداد ۶۲۲ قلاده سگ در پناهگاههای حیوانات بی پناه شهرستان بر علیه بیماری هاری توسط نیروهای بخش دولتی و خصوصی واکسینه شده اند .
دکتر سلیمانی افزود : هاری یک بیماری کشنده ویروسی سیستم اعصاب مرکزی مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی بوده که انسان و سایر پستاندار دیگر از طریق حیوان گزیدگی به آن مبتلا می شوند و اگر اقدامات بهداشتی لازم بموقع انجام نگیرد فلج سیستم عصبی و نهایتا مرگ را بدنبال خواهد داشت .
رئیس شبکه دامپزشکی به شهروندان توصیه نمود نسبت به واکسیناسیون بموقع سگهای گله , نگهبان و خانگی اقدام نموده و در صورت مشاهده تغییر در رفتار و عادات حیوان که می تواند گوشه گیری یا پرخاشگری ,ریزش بزاق فراوان و یا عدم بلع غذا باشد سریعا به شبکه دامپزشکی گزارش نمایند , همچنین در صورت گزش شخصی توسط حیوان لازم است سریعا به نزدیکترین مرکز بهداشتی جهت انجام اقدامات لازم مراجعه نمایند