کاهش ۵۸درصدی حوادث ترافیکی نیشابوردر فروردین ۱۳۹۹
کاهش ۵۸درصدی حوادث ترافیکی نیشابوردر فروردین ۱۳۹۹
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت­ های پزشکی نیشابور گفت: تعداد کل ماموریت­ های این مرکز در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد و حوادث ترافیکی ۵۸درصد کاهش داشته است.

مصطفی افشارنیک گفت: طی این مدت چهار نفر در حوادث ترافیکی جان باختند در حالی است که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هفت نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه فروردین ماه امسال یک هزار و ۹۹۹ مورد خدمت رسانی توسط اورژانس ۱۱۵ نیشابور انجام شده اظهار داشت: در مجموع تصادفات با ۳۰۷ مورد، تنفسی ۴۱۶ مورد، قلبی ۱۵۳مورد و کاهش سطح هوشیاری با ۱۴۴ مورد بیشترین تعداد ماموریت­ های مرکز مدیریت حوادث و فوریت­ های پزشکی نیشابور در این ماه بوده است.

وی اظهار داشت: طی این مدت یک هزار و ۲ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده اند که ۵۶۶ مورد به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن، ۳۸۱ مورد به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم و ۵۵ مورد به سایر مراکز درمانی منتقل شده ­اند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت واحد‌های عملیاتی اورژانس به ۱۸ مورد حادثه ویژه امداد رسانی کرده ­اند خاطرنشان کرد: پایگاه اورژانس هوایی اورژانس هم طی این مدت طی ۲ مامووریت ۲ خانم باردار را به بیمارستان منتقل کرده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور یاد آور شد: شهروندان در تماس با اورژانس ۱۱۵ با حفظ خونسردی به سوالات کارشناسان مرکز ارتباطات اورژانس پاسخ داده و به راهنمایی های آنها توجه کنید زیرا در اکثر مواقع با انجام اقدامات ساده درمانی می توانید جان بیمار و مصدوم خود را نجات دهید.