۳۴۰میلیارد ریال طرح عمرانی و خدماتی در زبرخان به بهره‌برداری رسید
۳۴۰میلیارد ریال طرح عمرانی و خدماتی در زبرخان به بهره‌برداری رسید
سیدیحیی سلیمانی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: امسال طی هفته دولت چهار طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال در زبرخان کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری رسید.

فرماندار زبرخان اظهار داشت: این طرح‌ها شامل توسعه شبکه برق، مخابرات مخازن آب و توسعه شهرک صنعتی و احداث اورژانس ۱۱۵ می‌باشد و مرکز مانیتورینگ جامع این شهرستان نیز آماده شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: میزان‌مصرف گندم در زبرخان سالیانه بیش از ۶۰۰ تُن است و ۸۷ نانوایی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ نانوایی مجهز به پایش تصویری شده است و در سایر نانوایی‌ها نیز به زودی راه‌اندازی می‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲هزار بیمه تامین اجتماعی در زبرخان وجود دارد و تاکنون ۱۰اداره در این شهرستان‌ تازه تاسیس مستقر شده است و در طرح اقدام‌ ملی هم تا کنون ۱۹ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
وی گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰دستگاه استخراج رمز ارز در زبرخان کشف شده که از این تعداد ۵۰۰مورد در هفت واحدهای صنعتی بوده و زبرخان رتبه نخست را در این بخش در استان دارد.
وی بیان کرد: تاکنون هیچ واحد صنفی در زبرخان به خاطر عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمپ نشده و برای نظارت بهتر هشت اتحادیه صنفی تجمیعی در ااین شهرستان در حال تشکیل است.
وی تصریح کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان در شهرستان زبرخان حدود ۵۰درصد است و در بخش کرونا از ابتدای اسفند ۹۸ تعداد یک هزار و ۵۵ مورد بستری و ۸۲۹ نفر ترخیص داشته‌ایم.
وی یادآور شد: از اسفند ۹۸ میزان فوتی‌های قطعی و مشکوک کرونا در زبرخان به ترتیب ۱۰۰ نفر و ۶۶ نفر و تعداد آزمایش‌های مثبت هزار و۱۴۲ و منفی چهار هزار و ۴۶۷ نفر بوده است.
وی ادامه داد: بیش از پنج هزار نفر در واحدهای صنعتی زبرخان مشغول به کار هستند و رفت‌وآمد این‌نیروها نیازمند مدیریت برای جلوگیری از شیوع کرونا است.
وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲هزار دوز واکسن برای این‌نیروها تامین و تزریق شده و تا پایان شهریور کلیه پرسنل واحدهای صنعتی حداقل دوز نخست واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.
وی گفت: ۳۰درصد جمعیت بالای ۱۸سال زبرخان و ۷۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال و ۱۸ هزار و ۲۶۰ نفر از ۴۳هزار و ۵۶۲ نفر جمعیت واجد شرایط زبرخان واکسن دریافت کرده‌اند.
وی افزود: مرکز تجمیع واکسیناسیون با همکاری بسیج احداث شده و هیچ صف واکسن کرونا در زبرخان وجود ندارد و مرکز سرپایی بیماران کرونایی از امروز با ظرفیت روزانه ۲۰نفر آغاز به کار کرد.