رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر در این ارتباط گفت: با عنایت به اینکه یکی از وظایف اصلی شورای اسلامی شهر نظارت بر عملکرد شهرداری است، پارلمان شهری تلاش کرده است تا با استفاده از روشهای علمی و هدفمند و به مشارکت طلبیدن نظرات مردم در این خصوص، نظارت خود را بر عملکرد شهرداری به ویژه در اموری که با هدف چابکسازی بیشتر، برونسپاری شده است، اعمال نماید.
مهندس احمد همتآبادی افزود: در همین راستا با توجه به اینکه طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۱۹۸ هزار و ۲۰۹ نفر در منطقه دو شهری زندگی میکنند، این منطقه به ۱۵ محله اصلی و در ادامه به ۲۹ زیرمحله تقسیم شد، که متناسب با تراکم جمعیت در هر محله، نمونهگیری لازم به عمل آمد و از طریق پرسشهای بسته و باز سطح رضایتمندی شهروندان در حوزه خدمات شهری مورد سنجش قرار گرفت.
وی ادامه داد: نتایج این پژوهش در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر با حضور شهردار، معاون خدمات شهری و پیمانکار تشریح شد و بر همین اساس، به ترتیب ۴، ۱۲، ۲۰، ۴۸ و ۱۶ درصد از پاسخگویان عملکرد شهرداری در جمعآوری زباله از مقابل منازل را خیلی ضعیف، ضعیف، متوسط، خوب و خیلی خوب ارزیابی کردند.
عضو هیئترئیسه پارلمان شهری نیشابور اضافه کرد: همچنین به ترتیب ۱۲، ۲۵، ۲۵، ۳۴ و ۴ درصد از پاسخگویان عملکرد شهرداری را در مورد نحوه پاکیزگی خیابانها، پیادهروها و جویهای آب خیلی ضعیف، ضعیف، متوسط، خوب و خیلی خوب ارزیابی کردند.
▫️وی در ادامه گفت: در پاسخ به سؤالی در مورد ارزیابی نگرش مردم در مورد عملکرد حوزه خدمات شهری پس از واگذاری به بخش خصوصی، یک درصد از پاسخگویان معتقد بودند کیفیت خدمات ارائه شده کاملاً بدتر شده، ۹ درصد اعتقاد داشتند تا حدودی بدتر شده است و ۴۵ درصد نیز کیفیت خدمات را بدون تغییر ارزیابی کردند.
▫️وی افزود: همچنین ۴۱ درصد از پاسخگویان عقیده داشتند با واگذاری حوزه خدمات شهری به بخش خصوصی، کیفیت ارائه خدمات تا حدودی بهتر شده و ۴ درصد نیز معتقد بودند کیفیت خدمات کاملاً بهتر شده است.
همتآبادی با اشاره به اینکه از طریق سؤال باز انتقادها و پیشنهادهای شهروندان در حوزه خدمات شهری جمعآوری شده تا با اولویت در دستور کار شهرداری قرار گیرد، خاطرنشان ساخت: امیدوارم شهرداری و پیمانکار نسبت به تعهدات خود در قبال این برونسپاری به خوبی عمل کرده و با توجه بیشتر به حقوق پاکبانان زحمتکش، شاهد ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان و نیروهای خدوم شهرداری باشیم.
شهرداری نیشابوری در حوزه پاکیزگی معابر و ارائه خدمات از شهروندان نمره قبولی گرفت
برچسب ها
افزایش تولید، رکورد رشد سود و عبور از بحران انرژی در سالی پرچالش
درخشش مدیریت فولاد خراسان در سایه خاموشیها و کمبود گاز
رئیس دانشگاه علومپزشکی نیشابور وعده داد:
افتتاح بیمارستان سوم نیشابور در هفته دولت / خارج شدن بیمارستانهای نیشابور از لیست سیاه طلبکاران
گرمای بیسابقه، قطعی برق و فشار مضاعف بر آبفای نیشابور؛ تأمین آب در روزهای داغ پیش رو به مرز بحران رسیده
هشدار سرپرست شرکت آبفای نیشابور: پمپ آب منازل سرطان شبکه آب شهری
درخشش مدیریت فولاد خراسان در سایه خاموشیها و کمبود گاز
خاتون شرق- سهشنبه ۱۷ تیرماه مجمععمومی عادی شرکت مجتمع فولاد خراسان با نماد بورسی فخاس در سالن همایشهای هتل نوین پلاس مشهد با حضور کتایون دوانلو نماینده صندوق بیمه روستائیان و عشایر به عنوان رئیس مجمع، یحیوی نماینده شرکت سرمایهگذاری معادن و فلزات به عنوان ناظر اول، مظاهری شرکت سرمایهگذاری ارشک به عنوان ناظر دوم، طهمورث جوانبخت مدیرعامل و نایبرئیس هیئتمدیره شرکت مجتمع فولاد خراسان، شریعه نماینده مؤسسه حسابرسی و بازرس قانونی هیئترئیسه و دانیال آستانه به عنوان دبیر جلسه برگزار شد.
افتتاح بیمارستان سوم نیشابور در هفته دولت / خارج شدن بیمارستانهای نیشابور از لیست سیاه طلبکاران
خاتون شرق- قطار توسعه سلامت سالهاست که از ایستگاه نیشابور عبور کرده، اما این شهر همچنان با دستان خالی در سرفصلهای مهم بهداشت و درمان باقی مانده است. یکی از آشکارترین نمودهای این عقبماندگی، وضعیت نگرانکننده سرانه تخت بیمارستانی و تعداد پزشکان متخصص در نیشابور است؛ موضوعی که نهتنها زندگی و سلامت شهروندان را تهدید میکند، بلکه فاصله این شهر با مناطق همجوار را روزبهروز بیشتر کرده است.
هشدار سرپرست شرکت آبفای نیشابور: پمپ آب منازل سرطان شبکه آب شهری
خاتون شرق- تابستان داغ نیشابور نفسها را به شماره انداخته و سایه بحران آب هر روز پررنگتر میشود.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.