شکسته شدن دست نوزاد در حین زایمان در بیمارستان حکیم
شکسته شدن دست نوزاد در حین زایمان در بیمارستان حکیم
خاتون شرق - چند روز پیش نوازدی که در بیمارستان حکیم به دنیا آمده بود از ناحیه دست چپ و سر دچار آسیب می‌شود. با انتشار این خبر به همراه عکس‌هایی از این نوزاد پیگیر صحت و سقم این ماجرا می‌شویم.

سعید صفارائی
چند روز پیش نوازدی که در بیمارستان حکیم به دنیا آمده بود از ناحیه دست چپ و سر دچار آسیب می‌شود. با انتشار این خبر به همراه عکس‌هایی از این نوزاد پیگیر صحت و سقم این ماجرا می‌شویم.
مجتبی خواجه پدر این نوزاد در تماس با خاتون‌شرق می‌گوید: همسرم را برای زایمان طبیعی از ساعت ۶ تا ۱۰ شب بستری می‌کنند و به گفته یکی از پزشکان بخش باید همسرم را ساعت ۱۰ شب عمل سزارین می‌کردند اما در همان شرایط همسرم را تا ساعت ۳ صبح نگه می‌دارند که باعث می‌شود مادر خیلی اذیت شود و اکسیژن خیلی کمی به بچه برسد.
وی در ادامه می گوید: برای اینکه بچه طبیعی دنیا بیاید با دستگاه به سر نوزاد فشار زیادی وارد می‌شود که دراثر آن خون در مغز بچه جمع شده و با به وجود آمدن خطر از دست رفتن مادر نوزاد بالاخره عمل سزارین را انجام داده اند و حتی رد ناخن روی شکم همسرم که قرمز شده وجود دارد و حتی وقتی وارد اتاق عمل شده یک چهارپایه زیرپای همسرم نگذاشته‌اند و گفته اند خودت برو بالای تخت عمل دراز بکش.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بازوی چپ نوزاد شکسته است و متاسفانه صحبت های متناقضی برای شکستگی دست نوزاد می شنویم. اول که اجازه ورود به NICU به ما نمی دادند و حتی می پرسیدم چرا بچه ام را بستری کردین اون که سالمه و به روزش دنیا اومده و در نهایت که وارد شدم دیدم به بازویش یک آتل بسته اند وقتی پرسیدم چرا آتل بسته اید؟ پرستار گفت ببخشید دستش شکسته و گفتند عکس شکستگی دستش را نداریم و فقط عکس از قفسه سینه داریم و من گفتم این عکس به چه درد می‌خوره اما در نهایت به یک طریقی توانستم کد عکسی که از دست بچه ام گرفته اند را دریافت کنم.
اما در ادامه روایت پدر این نوزاد دردناک‌تر می‌شود، او می‌گوید: یکی از پرستارها به من گفت از من نشنیده بگیرید اما دور مغز نوزاد هم خون آورده و چنین چیزی در پرونده اش هم نوشته شده است، حتی رئیس بیمارستان آقای دکتر شوروزی گفته می خواهیم فیلم آن شب اتاق عمل را بررسی کنیم که چه اتفاقی افتاده است ولی تا الان خبری نشده است. وی گفت: حتی وعده ارتوپد متخصص را به ما دادند اما کادر بخش NICU گفته اند در این چند روز هیچ ارتوپدی نیامده است و فقط با تماسی که با یک ارتوپد گرفته اند بازوی نوزاد را خودشان آتل بسته اند و برای جمع شدن خون در مغز نوزاد هم متخصص مغز و اعصاب او را معاینه نکرده است.
پدر نوزاد آسیب دیده می‌گوید: دکتر بخش به مادر همسرم گفته اگر خواسته باشید این ماجرا را پیگیری کنید به نوزادتان رسیدگی نمی کنیم.
این پدر دردمند در مصاحبه با خاتون‌شرق می‌گوید: بگویید من به عنوان یک پدر باید چه کار انجام بدهم؟ حتی الان دکتر پورعلیزاده گفته عصب دست شکسته اش خطرناک است و این بچه در اصل باید به مشهد اعزام می‌شده اما با این شرایط حتی ارتوپد معاینه‌اش نکرده است.
پدر نوزاد در پایان می گوید: چون من فشار رویشان آورده‌ام فقط می خواهند بچه را مرخص کنند، اگر مرخص کنند من باید این بچه کجا و پیش کدام دکتر ببرم؟ حتی به حراست مراجعه کرده ام و شکایت نوشتم و بعد مجدد مرا پیش رئیس بیمارستان فرستادند و فقط من را به یکدیگر پاس می دهند، شما بگویید من باید چکار انجام دهم.
در ادامه برای روشن شدن ابعاد این ماجرا با دکتر محمد شورورزی رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم تماس گرفتیم.
او در گفت‌وگو با خاتون‌شرق اظهار کرد: این پرونده در دست بررسی است و تاکنون ۲جلسه در این رابطه برگزار شده است و خانم دکتر سالاری مدیر گروه زنان این پرونده را بررسی خواهد کرد و اگر قصوری اتفاق افتاده باشد با پزشک و ماما برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینکه این اتفاقات نباید بیفتد گفت: این خانم برای زایمان طبیعی مراجعه می‌کند و در حین زایمان حالش بد می‌شود و به مرحله حادی می‌رسد و سریع به اتاق عمل منتقل می‌شود اما نوزاد در کانال رحم گیر می‌کند و در حین عمل اورژانسی این اتفاق می‌افتد.
وی درباره علت شکستگی دست نوزاد می‌گوید: علت این حادثه در دست بررسی است تا مشخص شود در حین زایمان یا بعد از زایمان این اتفاق افتاده است.
لازم به ذکراست رسانه خاتون‌شرق در شماره‌های آینده پیگیر این حادثه برای روشن شدن ابعاد آن است.