مدارس حق ندارند یک ریال پولی از دانش‌آموزان بگیرند
مدارس حق ندارند یک ریال پولی از دانش‌آموزان بگیرند
خاتون شرق - سیدمهدی قاضی معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نیشابور در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت: سال ۱۴۰۲ بحرانی‌ترین سال برای آموزش‌وپرورش در حوزه منابع انسانی بود اما با این حال در مهر پارسال ۳۹۹نفر نیروی جدید و حدود ۶۰نفر به صورت خرید خدمات جذب شدند و در فرآیند نقل‌وانتقالات ۴۸۲نفر ورودی و ۶۷نفر خروجی داشتیم.

سیدمهدی قاضی معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نیشابور در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت: سال ۱۴۰۲ بحرانی‌ترین سال برای آموزش‌وپرورش در حوزه منابع انسانی بود اما با این حال در مهر پارسال ۳۹۹نفر نیروی جدید و حدود ۶۰نفر به صورت خرید خدمات جذب شدند و در فرآیند نقل‌وانتقالات ۴۸۲نفر ورودی و ۶۷نفر خروجی داشتیم.
وی افزود: برای سال جدید هم ۷۹ آموزگار، ۲۴۸ نفر ماده ۲۸ دبیری و هنرآموزی، ۸۷ نفر در بخش کیفیت بخشی، ۵۰نفر سرایداری، ۱۹ دانشجوی ورودی فرهنگیان و ۵۶نفر کارمعین و در مجموع ۵۳۴نفر برای نیشابور در نظر گرفته شده و در صورت تحقق وضعیت امسال در حوزه منابع انسانی بهبود می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه در نیشابور بیشترین کمبود منابع انسانی در سطح استان را داشتیم اظهار کرد: پارسال ۵۲۳ نفر امسال و امسال ۳۲۲نفر بازنشسته داریم و پارسال ۳۳۱نفر سهمیه قطعی دانشجوی فرهنگیان با حکم دانشجو معلم داشتیم که سه سال دیگر وارد آموزش‌وپرورش خواهند شد.
در سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ تعداد دانش‌آموزان نیشابور حدود ۵۴ هزار نفر بودند و در حال حاضر این تعداد به ۸۴هزار نفر رسیده و در سال ۱۴۱۱ پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۱۰۰هزار دانش آموز برسد.
تعداد دانش‌آموزان اتباع در نیشابور ۱۵۷نفر است که از افغانستان و عراق هستند و یک نفر دانش‌آموز چینی هم داریم.
وی با بیان اینکه برای جذب نیروها درقالب ماده ۲۸ همه افراد به طور یکسان شرکت می‌کنند و مصاحبه می‌دهند گفت: آمار دقیقی از تعداد طلبه‌های جذب شده به عنوان معلم نداریم اما پارسال ۵۴نفر طلبه به صورت کارمعین از مشهد معرفی شدند

وی گفت: پارسال هشت کلاس کانکسی داشتیم و کلاس کانکسی در باغشن‌گچ و فیض آباد زرنده حذف شد و امسال هم روستای دولت‌آباد اضافه می‌شود اما آمار دقیق پس از پایان ثبت‌نام‌ها مشخص خواهد شد.
وی در رابطه با رفع مشکلات ثبت‌نام دانش‌آموزان و گلایه والدین گفت: امسال یک ستاد ثبت‌نام در مدرسه غرویان راه‌اندازی شده که کارشناسان مقاطع مختلف در آنجا حضور دارند.
وی افزود: امسال برای نخستین بار قرارداد با خیاطها توسط رئیس انجمن اولیا و مربیان بسته خواهد شد و مدارس حق ندارند یک ریال پولی از دانش‌آموزان بگیرند.
وی اظهار کرد: قدمت برخی مدارس مانند وکیلی یک به ۳۰سال رسیده است و برای احداث‌ حدود ۳۰مدرسه روستایی با آقای وکیلی قرارداد بسته شده است.
وی گفت: برخی وظایف و تکالیف قانونی برعهده صنایع بزرگ مانند فولادخراسان است و فولاد خراسان ۶۰۰واحد مسکونی در نیشابور احداث کرده و طبق قانون باید سه مدرسه در این شهر بسازد و‌جلسه‌ای در این رابطه با مدیرعامل فولاد برگزار شد و ایشان هم قول مساعد داد اما هنوز تفاهم‌نامه امضا نشده و امیدواریم هرچه سریع‌تر عملی شود.