نماینده سبزوار گفت واقعا شما در این چند سال عقب افتاده اید
نماینده سبزوار گفت واقعا شما در این چند سال عقب افتاده اید
خاتون شرق - نماینده جدید مردم نیشابور گفت: طی سالیان گذشته همشهریان ما از تفرقه ضرر کرده اند و همین چند روز پیش در مجلس نماینده سبزوار می گفت شما در این چند سال عقب افتاده اید که البته درست هم می‌گفت و دلیل آن تفرقه است.

نماینده جدید مردم نیشابور گفت: طی سالیان گذشته همشهریان ما از تفرقه ضرر کرده اند و همین چند روز پیش در مجلس نماینده سبزوار می گفت شما در این چند سال عقب افتاده اید که البته درست هم می‌گفت و دلیل آن تفرقه است.
محمد رستمی در اولین حضور خود در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور با بیان اینکه مردم ما روح و روانشان از تفرقه آزرده است افزود: همراه با آقای سلیمانی سعی کرده ایم در بحث های مختلف متحد و منسجم باشیم. حتی در مجلس باهم رفت و آمد می کنیم و ناهار می‌خوریم. نماینده های سایر شهر ها که وضعیت نیشابور را در گذشته می دانستند ما را در کنار هم می بینند تعجب می‌کنند.
وی ادامه داد: هرکس بخواهد بین من و آقای سلیمانی تفرقه ایجاد کند به دیوار بتنی خورده است.
نماینده نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس بیان کرد: امروزه کشور نیاز دارد مسئولین بدوند و تلاش مضاعف کنند. بی منت و خالصانه باید تلاش و خدمت کنیم تا عقب افتادگی ها و مشکلات را حل کنیم.
رستمی با بیان اینکه به دنبال حل مشکلات هستیم اظهار کرد: می‌خواهیم برای اشتغال به مراکز صنعتی کمک کنیم و به متن مشکلات بپردازیم و به حاشیه ها نخواهیم پرداخت.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری امسال به تنهایی برگزار می شود مشارکت اکثری مردم اهمیت دارد.
نماینده نیشابور که پیش تر همراه با سعید جلیلی برای ثبت نام به وزارت کشور رفته و با حمایت از این نامزد سریع و جدی وارد کارزار انتخابات شده بود گفت: بیان دستاوردهای دولت آقای رئیسی در این مدت کوتاه بسیار مهم است و اگر دستگاه ها بتوانند این دستاوردها را بیان کنند و مردم را به مشارکت دعوت کنند کار مهمی انجام داده اند.

 

بودجه کشور از ۲۶۴ میلیارد دلار در سال ۹۰ به به ۴۶ میلیارد در امسال رسیده و باید منتظر کسری بودجه باشیم

نماینده جدید نیشابور در مجلس گفت: همه باید به دنبال وحدت باشیم البته وحدت راهبردی نه وحدت تاکتیکی که پس از شهاد ت رئیس جمهور به آن در کشور احتیاج داریم.
یحیی سلیمانی که در اولین جلسه شورای اداری نیشابور پس از نماینده شدن شرکت کرده بود افزود: برخی تصمیمات خلق الساعه و گقتارهای برخی مسئولین که جایگاهی ندارد در این برهه زمانی شایسته نیست. هر طرح اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و …باید پیوست انتخاباتی داشته باشد و اقدامی نکنیم که در این شرایط مردم ناراضی باشند و به مشارکت لطمه بخورد.
وی ادامه داد: برخی پروژه های عمرانی که مردم ناراضی هستند و دولت می خواهد انجام دهد و برای آن هزینه هم کند می‌خواهیم در این شرایط حساس ورود کنیم که احتیاج به تأمل بیشتری دارد.
وی اظهار کرد: اولویت مجلس معیشت، اقتصاد و حمایت از تولید است. ۱۶ سال است شعار سال اقتصادی و برمبنای مشارکت مردم است که باید آن را پیگیری کنیم. چطور در سایر زمینه ها به دنبال مشارکت مردم هستیم ولی در حوزه اقتصاد نیستیم.
وی خاطر نشان کرد: دولت باید ۹۰ درصد خدماتش را واگذار کند. ۸۰ درصد هزینه های کشور هزینه های جاری است و حقوق هم میپرداخت می کمیم اما هم مردم و هم کارمندان دولت ناراضی هستند.دولت را با هزینه زیاد اداره می کنیم و باید دولت کوچک شود.
وی بیان کرد: بودجه کشور در سال ۹۰ مبلغ ۲۶۴ میلیارد دلار بوده اما در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۴۶ میلیارد دلار است. این مساله خیلی معنی دارد و از همین حالا باید منتظر کسری بودجه باشیم. لذا چاره ای نداریم جز اینکه هزینه های غیر ضروری را کاهش دهیم. اگر همین حالا بخواهیم پروژه های عمرانی را به اتمام برسانیم و هیچ پروژه جدیدی تعریف نکنیم با همین اعتبارات و تورم صفر ۳۰ سال زمان می برد پروژه های شروع شده تمام شود.
وی گفت: از کارهای نمایشی که دستاوردی ندارد پرهیز کنید. از این کارهای پوپولیستی و رسانه ای در گذشته ضربه خورده ایم. مسائل کوچک را بزرگنمایی و دستاوردها را کوچک نکنید که کارهای پوپولیستی برای کارهای اجرای و مدیریتی سم است.
وی بیان کرد: یکی از کارهایی که مردم را قانع می کند آمار سازی است که بعضی مدیران ما آمار سازی را خوب بلدند ولی باید کارها مثمر ثمر باشد.
سلیمانی گفت: هرچقدر مدیران شهرستان کار خود را درست انجام دهند باعث می شود ما به مساله کلان‌کشور بپردازیم. خواهش میکنم با تصمیمات خود ما را درگیر کارهای کوچک شهرستان نکنید.
وی اظهار کرد: وظیفه نماینده آسفالت و قیر و لودر و کمپرسی و این موضوعات نیست، البته از ظرفیت و ارتباطات با مسئولین کشور برای انجام این امور استفاده می کنیم. شاید برخی بگویند حالا که از انتخابات گذشته اینگونه می گوییم ولی در آن ایام نیز من قولی به کسی ندادم.
وی با بیان اینکه البته این کار ها را انجام می دهیم چون نیشابور از جایگاه واقعی خود عقب است ادامه داد: شاخص ها در حوزه راه ها، بهداشت و درمان نسبت به شاخص های استانی و کشوری پایین است. در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیز قصه پر غصه ای است و گره ای کوری افتاده که کسی نمی تواند آن را باز کند و سرمایه گذار جرات نمی کند وارد شود و نمی تواند از پیچ و خم بروکراسی های اداری در نیشابور رد شود.
نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه توزیع اعتبارات و بودجه تابع ضوابط خاصی نیست و قدرت چانه زنی و لابی گری نمایندگان اثر گذار بوده است و ما نیز از این ظرفیت استفاده می کنیم تا عقب ماندگی های نیشابور را جبران کنیم.
وی بیان کرد: نتیجه تصمیمات امروز ما ۳۰ سال دیگر اثرات خود را نشان می دهد. ۳۰ سال پیش شهرک صنعتی خیام را در جای نادرست قرار دادیم و امروز همه درگیر تبعات آن هستیم. تصمیمات نسنجیده و خلق الساعه امروز آفت بزرگی برای ساختار مدیریتی ما در کشور و شهرستان است.