سهل انگاری آتش به جان منطقه  حفاظت شده حیدری انداخت
سهل انگاری آتش به جان منطقه  حفاظت شده حیدری انداخت
خاتون شرق - حسین سهرابی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: براساس بررسی‌های اولیه حدود 2 هکتار از منطقه حفاظت شده حیات وحش حیدری تحت تاثیر این آتش‌سوزی قرار گرفته است.

سعید صفارائی / حسین سهرابی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: براساس بررسی‌های اولیه حدود ۲ هکتار از منطقه حفاظت شده حیات وحش حیدری تحت تاثیر این آتش‌سوزی قرار گرفته است.
وی افزود: براساس گزارش‌های مردمی آتش‌سوزی از حدود ساعت هشت دیشب شروع شد و مهار و اطفای آن تا چهار صبح طول کشید و علت آن هنوز مشخص نیست و به احتمال زیاد سهل‌انگاری چوپانان یا طبیعت گردان در خاموش کردن آتش علت این حادثه بوده است‌.
وی اظهار کرد: منشا این آتش‌سوزی از رودخانه برمهان در منطقه آبشار قره گل بوده و تلفات حیوانی نداشته و فقط پوشش درختچه‌ای و گیاهی منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.


او افزود: در ساعت‌های نخست بروز این حادثه با حضور سریع و به موقع اهالی برمهان، بجنو، ماروس و بقیع و در ادامه با کمک تیم‌های محیط زیست، هلال‌احمر، بسیج، نیروی انتظامی و اورژانس آتش‌سوزی مهار شد.
رئیس اداره منابع طبیعی نیشابور تاکید کرد: از طبیعت‌گردان و اهالی منطقه درخواست می‌شود از روشن کردن آتش در مناطق حفاظت شده جدا خودداری کنند و در صورت نیاز نسبت به خاموش کردن کامل آتش اطمینان حاصل کنند تا شاهد این گونه حوادث خسارت‌بار نباشیم‌.